You are currently viewing נבחרת הקדטים פותחת קמפיין במטרה לעלות לאליפות העולם לראשונה בהיסטוריה! / עידו יצחקי
FIBA 3x3 U23 odedgaya@gmail.com

נבחרת הקדטים פותחת קמפיין במטרה לעלות לאליפות העולם לראשונה בהיסטוריה! / עידו יצחקי

חודשי יולי-אוגוסט ידועים בתור חודשים נטולי כדורסל. השנה "זכינו" לצפות בעונת הקורונה של ה-NBA מסתיימת מאוחר, וכן האולימפיאדה סיפקה את מנת חלקנו בשבועיים האחרונים. למי שלא ממש מחפש חופש מהכדור הכתום, נבחרת הקדטים של ישראל (U16) תפתח היום את הופעותיה בטורניר הצ'לנג'ר של פיב"א המתקיים בנובי-סאד, שבסיומו – שני המקומות הראשונים יעפילו לאליפות העולם U17 שתתקיים בקיץ הבא. לנבחרת יש הזדמנות היסטורית וחד פעמית להעפיל לאליפות שכזו (הודות לפורמט הקורונה שמאפשר זאת) ועם נבחרת מוכשרת יחסית, קיים סיכוי ממשי שנצפה בשנה הבאה בנבחרת ישראל באליפות העולם בכדורסל בפעם הראשונה בהיסטוריה!

לאחר טורניר מוצלח של נבחרת העתודה (U20) שסיימה את טורניר הצ'לנג'ר בכרתים במקום השני, וההצלחה המסחררת של נבחרת הנוער (U18) בטורניר שנערך בשבוע שעבר בת"א, הגיע תורם של הקדטים. אנצל את הבמה להתנצל על כך שלא הספקתי לסכם את הטורניר שנערך בארץ בשל אילוצים אישיים. למי שפספס, נבחרת הנוער ניצחה את ארבעת המשחקים הראשונים שלה בבית באולם הדרייב אין, כשהיא מגיעה ליום האחרון של האליפות כשהמקום הראשון בטורניר כבר מובטח, והפסידה לאסטוניה במשחקה האחרון. את תואר ה-MVP של הטורניר קטף רון ציפר, שבכלל משחק בליגה השנייה לנוער (!) ובמקביל שיחק בעונה החולפת בבוגרים של א.ס אשקלון בליגה הארצית, וכיכב עם 25.2 נק' למשחק, כשהוא קולע למעלה מ-5 שלשות בממוצע לערב ב-50.9% חולניים מהטווח הזה. ציפר הצליח לעורר עניין גם מעבר לים, והפריצה הסופר מפתיעה של הכוכב הצעיר מאשקלון אמורה לסייע לו לשחק בעונה הבאה בקבוצה בכירה יותר. ממליץ בחום לגגל כעת את השם רון ציפר, ולצפות במהלכיו מהאליפות. לא בכל יום רואים רצף הופעות שכזה בארץ.

לקריאת סיכום האליפות של נבחרת העתודה (U20) לחצו כאן

לקריאת ההיכרות עם נבחרת הנוער (U18) לחצו כאן

צפו במהלכיו של ציפר מהאליפות:

אזכיר שוב, כי בעקבות נגיף קורונה והשינויים הקיצוניים בין המדינות בהן שוחק כדורסל נוער בעת המגיפה, החליטו בפיב"א לבטל את אליפויות אירופה השונות במתכונת הרגילה שלהן. במקום זאת – נוצרו שלושה טורנירי צ'לנג'רים מצומצמים. 16 נבחרות מדרג א' + 2 נבחרות מדרג ב' חולקו לשלושה בתים כשכל בית משוחק במדינה אחרת. נבחרת הקדטים של ישראל שובצה לבית C שישוחק בסרביה יחד עם נבחרות טורקיה, סלובניה, צ'כיה, בלגיה וכמובן המארחת סרביה.

אליפות העולם U17, שנוסדה בשנת 2010, משוחקת אחת לשנתיים בכל שנה זוגית, ומהיבשת אירופה מעפילות חמש הנבחרות שסיימו בחמשת המקומות הראשונים באליפות אירופה בשנה שקדמה לה. ב-2020 האליפות בוטלה בשל הקורונה, ומכיוון שאין אליפות אירופה U16 השנה, הוחלט בפיב"א ששתי נבחרות מכל בית יעלו לאליפות שתשוחק בספרד בשנה הבאה. הזדמנות נדירה להעפיל לטורניר שכזה. בפעם האחרונה שנערכה אליפות העולם (2018) זכה בתואר ה-MVP ג'יילן גרין, שרק לאחרונה נבחר בבחירה השנייה בדראפט ע"י יוסטון רוקטס. עוד לפניו זכו בעבר בראדלי ביל, ג'אליל אוקאפור וקולין סקסטון – כך שלחלוטין מדובר באליפות עולם עם השחקנים הטובים בעולם, וכולי תקווה שבקיץ הבא ישראל תשחק שם.

ברק דמיציאן, המנהל המקצועי של הפועל כפ"ס ייאמן את הנבחרת בשנה השלישית שלו בתפקיד. האליפות מיודעת לשנתונים 2005 ו-2006, ואמנם ככל הנראה לא מסתתר כאן כישרון ברמת הדני אבדיה הבא, אך בהחלט ישנם שמות מסקרנים מאוד על הפרק. שנתון 2005 ששיחק השנה בנערים א' היה נתון לשליטה מוחלטת של מכבי ת"א. לאחר ירידה משמעותית בתארים בנוער מאז עזבו דני אבדיה ודורי סהר את המחלקה, מכבי חזרה לבמה המרכזית עבור שחקני הנוער עם שלושה שנתונים עוקבים יוצאים מן הכלל. שנתון 2005 כאמור, היה הבולט שבהם בעונה החולפת, במהלכה הקבוצה רמסה את כל יריבותיה ב-30 הפרש ממוצע וזכתה בדאבל מקומי מבלי להפסיד אף לא פעם אחת, כשהיא אפילו לא מתקשה נגד אף קבוצה בליגה. אולי קצת מוקדם לצאת בהכרזות, אבל זהו ללא ספק אחד השנתונים הטובים בהיסטוריה של מחלקת נוער כלשהי. גם שנתונים 2006 (נערים ב') ו-2007 (ילדים א') של מכבי תל אביב זכו באליפויות ועל פי המידע שיש באגף ההיסטוריה של אתר 'ספסל', זו הפעם הראשונה בה מחלקת נוער זוכה בשלוש אליפויות בשלושה שנתונים עוקבים באותה עונה. מרשים בהחלט, בדרך לשליטה אבסולוטית של הצהובים מתל אביב בליגת הנוער בשנים הקרובות.

הנערים זכו באליפות והשלימו דאבל
נערים א' של מכבי ת"א חוגגים זכייה באליפות. אחד השנתונים הטובים בהיסטוריה.

השנתון ההיסטורי של הצהובים מספק לנבחרת הקדטים כמות שיא של חמישה שחקנים (!!!) מתוך שנים-עשר חברי הסגל. מי שמסומן כפוטנציאל הגדול ביותר הוא עופרי נווה (1.99), סווינגמן מוכשר ופוטנציאלי שמביא איתו את החבילה המלאה ועם גובה נהדר. שליטה בכדור נפלאה, אתלטיות חריגה בקנה מידה ישראלי, הגנה והבנת משחק ברמה גבוהה מאוד עם קליעה בהתפתחות כשהמכניקה נראית טובה מאוד. עופרי הוא יליד יישוב נאות גולן, והדרים לת"א בסוף כיתה ח'. יש מי שטוען במחלקה שמדובר בכישרון יורוליג לכל דבר. יחד עם עופרי, גם אורי כהן (1.99) היה סופר דומיננטי בריצה של מכבי העונה. אורי הוא בנו של דרור כהן (שחקן עבר וכיום עוזר מאמן במכבי ראשל"צ) ומשחק בעמדות 3-4 – בדרך להתפתחות כסטרץ' 4. מגוון מאוד, מביא קליעה ומשחק חדירה טוב, כשהוא יכול לשחק גם בצבע וגם בחוץ. אול-אראונדר קלאסי ופוטנציאל להגיע לרמות הגבוהות. שחר דורון (1.90) היה הרכז הפותח של הקבוצה, ולמרות שהתמודד עם מחלת הנשיקה העונה, הגיע לסגל הסופי של הנבחרת. גדל בהוד"ש ועבר למכבי בסוף כיתה ח'. מביא שליטה בכדור נפלאה, מהיר מאוד וקבלת החלטות מצוינת. עדיין לא מספיק פיזי. רועי בכר (1.93) הוא גארד חכם, שמביא עמו קליעה טובה ויציבה, עם יכולת אישית גבוהה וגם מבחינה פיזית הוא בנוי טוב. יכול להיות מאוד משמעותי עבור הנבחרת ביצירת הנקודות ומצבים. גדל בחוף השרון ועבר העונה למכבי. עומר מאייר (1.90) משלים את חמשת הצהובים בנבחרת ומתוכנן להיות הרכז הפותח של נבחרת הקדטים. מאייר הוא סוג של קומבו-גארד מוכשר מאוד, שהצליח להיות דומיננטי בנערים א' למרות היותו בן 14 בלבד (!) והוא אחד משני שחקנים בנבחרת מהשנתון הצעיר, 2006. שחקן בית למהדרין של מכבי, וסייע גם לנערים ב' לזכות באליפות השנה. פיזי ברמה חריגה לגילו ובנוי מצוין, שומר פנטסטי על גארדים וגם מנהל את המשחק וקורא מצבים נפלא לגילו.

קפטן הנבחרת הוא רועי אבנרי (1.99) פורוורד מהפועל ירושלים, שמתבלט בזכות חכמת משחק וקליעה מבחוץ. שומר מצוין וקשוח. אמור להיות אחד הפרוספקטים הבכירים שהירושלמים הוציאו בעשור האחרון, וצפוי ליטול חלק בחמישייה הפותחת של הנבחרת. עידן זילברשלג (1.98) מהפועל כפ"ס (אחיו של שגיא המשחק בנתניה) עשוי להיות הסנטר הפותח של הנבחרת. למרות גובהו הנמוך יחסית לסנטר, נגד נערים בגילו בינתיים זה מספיק, וזילברשלג בולט מאוד לטובה במהלכים בפוסט, כשהוא גם יודע למצוא את השחקנים הפנויים כשההגנה מתכווצת לעברו. פחות טוב במשחק הפיק&רול הקלאסי כחוסם. אור חן (1.87) מעמק יזרעאל הצליח השנה להוביל את קבוצתו עד לגמר אליפות המדינה נגד מכבי ת"א, רק כדי לחטוף 15 הפרש במשחק הגמר. חן משחק כגארד והוא קלעי אדיר מכל טווח, וקולע גם בווריאציות שונות. לא ברור לי עד כמה יש פה פוטנציאל לבוגרים, אבל הוא יכול לסייע לנבחרת כסקורר מהספסל.

מי שמסומן להיות הפוטנציאל הכי גדול מהשנתון הצעיר של האליפות (2006) הוא בן שרף (1.94) שמגיע היישר מהמושב גן יאשיה וממחלקת הנוער האדירה של עמק חפר. רכז שמאלי, מוסר פסיכי וראיית משחק מטורפת, עם קליעה טובה מאוד מבחוץ והבנת משחק. כשהוא על המגרש יש בעל בית לנבחרת. הצד האתלטי-פיזי עוד טעון שיפור בעיניי, אבל שרף בהחלט הוא אחד השמות היותר מסקרנים שיש לנבחרת להציע בטורניר, ובעמק חפר כבר מבינים שיש מי שיירש את מקומו של נועם יעקוב שעזב לוילרבאן. איליי דולינסקי (2.02) מהפועל ת"א הוא שם נוסף שבמחלקה האדומה בונים עליו מאוד לקראת העתיד. בכל זאת, לא כל יום פוגשים שחקן בגובהו עם סט יכולות שכזה. נייד ומהיר יחסית, קליעה מבחוץ סבירה ויודע גם לקחת את הכדור פנימה כשצריך. לא ממש ה-5 הקלאסי שכל מאמן רוצה ובהפועל הוא משחק לרוב בחוץ. יהיה מעניין לראות איך ברק דמיציאן ישתמש בו. יונתן אבולוף (1.93) מהפועל ירושלים הוא סמול פורוורד עם קליעה רכה ושומר אגרסיבי שיכול לעזור במשימות ספציפיות. אלון מיכאלי (2.02) מבני הרצליה (במקור מכפ"ס) עזר לקבוצת הנוער לאומית של המחלקה לעלות לליגת העל לאחר עונה מצוינת והוא משלים את הסגל בתור סנטר מחליף.

במהלך השנה האחרונה פנה איגוד הכדורסל לאנדרו מידאו (1.98), יהודי אמריקאי שמשחק בתיכון בקליפורניה ולהבנתי נחשב לאחד התיכוניסטים המוכשרים בחוף המערבי לגילו. מידאו כבר הגיע לארץ והתאמן עם הנבחרת מספר פעמים בחודש ינואר, אולם בשל סיבות שאינן ידועות לי הוא לא עשה את ההכנה לקראת הטורניר עם הנבחרת, וכמובן שלא זומן. ייתכן ובנבחרת הנוער בשנה הבאה נצפה בו ובעמנואל שארפ משתפים פעולה, בצעד שאמור לשדרג את הנבחרת בכמה רמות. שחקן נוסף שלכאורה היה אמור להיות בסגל הסופי הוא יהונתן גוטר (1.90), גארד ממכבי ת"א ששיחק כמעט בכל העונה עם הנוער-על של המועדון הצהוב, ומכיוון שנולד ב-31.12.2004 פספס את הזכות להירשם לאליפות ביום אחד, וייאלץ לעודד את חבריו מהבית.

הנבחרת הנוכחית היא עמוקה ממילא ומלאה בכישרונות מבטיחים במיוחד ברמת היורוליג, ואם יש הזדמנות כלשהי להגיע לאליפות העולם, אז כדאי שעם הנבחרת הזו. כרגיל בטורנירים של פיב"א, כל המשחקים משודרים בסטרימינג ביוטיוב, והלינקים מופצים גם ע"י איגוד הכדורסל, וכן באתר 'ערוץ הספורט' כך שניתן לעקוב בקלות אחר המשחקים, וכן להשלים אותם לא בלייב.

היכרות עם נבחרת הקדטים של ישראל 2021
נבחרת הקדטים תצליח להעפיל לאליפות העולם? (צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)

בואו לגלות את כוכבי העתיד של הכדורסל הישראלי לפני כולם!

הנבחרת תפתח את הופעותיה היום ב-15:30 במשחק נגד סלובניה, שבאופן קבע מעמידה נבחרות חזקות במיוחד.

לינק: https://www.youtube.com/channel/UC_CyXUDmzj2f87_gZ_Hdumw.

סדר המשחקים:

16.08, יום שני: ישראל – סלובניה, 15:30.

17.08, יום שלישי: ישראל – סרביה, 21:30.

18.08, יום רביעי: ישראל – טורקיה, 18:30.

20.08, יום שישי: ישראל – צ'כיה, 18:30.

21.08, שבת: ישראל – בלגיה, 15:30.

אל אל ישראל!

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.
Subscribe
Notify of
23 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
2 years ago

שיהיה בהצלחה לנבחרת.
יש לנו גם את ליגת הקיץ ועכשיו ליגות הכדורגל נפתחו, אין רגע דל בספורט.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
2 years ago

בהצלחה לילדים

Amitlahev
Editor
2 years ago

תודה רבה. מעניין מאוד. יש הרבה כישרון בארץ. מקווה שכולם יצליחו.

Yinon Yavor
Editor
2 years ago

בהצלחה.
חבר טוב שלי הוא המאמן שחטף ממכבי את ה-15 הפרש בגמר (עמק יזרעאל). אמר לי שזה שנתון שלקח את כל הגלקטיקוס אליו למכבי.

Yinon Yavor
Editor
2 years ago

מסכים.
לא התייחסתי לאיך ומתי הגיעו הכישרונות, אלא רק לריכוז שלהם.

דני האדום
2 years ago

עידו..יודעים משהו על היריבות?

עמיחי קטן
Admin
2 years ago

תודה עידו. כיף לקרוא את הסקירות האלה שלך.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מעולה עידו הכתבות שלך מכניסות אותנו לעיניינים

ebm
ebm
2 years ago

תודה על הכתבה המעניינת ושמעוררת סקרנות לראות את הנבחרת. אם הגבהים של השחקנים נכונים אז אמנם אין גבוהים של ממש אבל יחסית זו נבחרת ישראלית גבוהה עם הרבה שחקנים באזור 1.98-2.02.
יש כמה שחקנים שאני זוכר מהנבחרת עד 14 כבולטים בשנתון 05 ולא נמצאים בנבחרת: ירין דזנשבילי היה רכז-קלע והסקורר המוביל בעד 14. נועם חמו מנס ציונה היה רכז טוב וגם הוביל לגביע בילדים. יאיר ידין מהפ ים היה שחקן של מעל 30 למשחק. יואב רוור היה נראה לי אז כמו פוטנציאל מאוד מבטיח, עם נתונים ויכולות דומים לעופרי נווה. מעניין למה הם לא בסגל. האם פשוט מי שנבחר כבר יותר טובים?

ירון, החלום
ירון, החלום
2 years ago

בס"ד
תודה רבה על פוסט מושקע.
ישחקו הנערים לפנינו.

ebm
ebm
2 years ago

מחצית מאוד קשה נגד סלובניה. הסלובנים לא גבוהים יותר אבל חסונים, לוחצים חזק ולנבחרת קשה לפעמים להכניס כדור. אחוזי קליעה מהקו ובכלל נמוכים והנבחרת נראית חלשה ומבולבלת.
נקודות האור הם שני ילידי 06 בן שרף ועומר מאייר, שמצליחים באופן אישי יחסית לתפקד ונראים ממש טוב עבור צעירים בשנתון.
בסלובניה יאן וידה, גארד חזק ואתלטי בגובה 1.95 והכוכב של הנערים של ריאל מדריד, מצוין, אבל באופן כללי הסלובנים משיגים המון סלים קלים מתחת לסל בעזרת לחץ והנעת כדור מול אזורית.

ebm
ebm
2 years ago

מחצית מאוד קשה נגד סלובניה. הסלובנים לא גבוהים יותר אבל חסונים, לוחצים חזק ולנבחרת קשה לפעמים להכניס כדור. אחוזי קליעה מהקו ובכלל נמוכים והנבחרת נראית חלשה ומבולבלת.
נקודות האור הם שני ילידי 06 בן שרף ועומר מאייר, שמצליחים באופן אישי יחסית לתפקד ונראים ממש טוב עבור צעירים בשנתון.
בסלובניה יאן וידה, גארד חזק ואתלטי בגובה 1.95 והכוכב של הנערים של ריאל מדריד, מצוין, אבל באופן כללי הסלובנים משיגים המון סלים קלים מתחת לסל בעזרת לחץ והנעת כדור מול אזורית.

ebm
ebm
2 years ago

דרך אגב – לסרביה שחקנים בגובה 2.18, 2.10, 2.09 ו-2.07. נראה לי שבפערי גובה כאלו הסיכויים לנצח לא גבוהים.

שחר דלאל
Admin
2 years ago

הפסד מעצבן שיכול להיות שסיים את הסיפור של הנבחרת, נקווה להפסד למעידות של הסלובנים בהמשך

onetwo3
Editor
2 years ago

תודה רבה עידו.
פריוויו יוצא מהכלל באיכותו, כהרגלך

onetwo3
Editor
2 years ago

לא ראיתי את המשחק נגד הסלובנים אבל הבנתי שמההתחלה ועד הסיום הנבחרת הישראלית רדפה אחרי הסלובנים.
להפסיד ב17 הפרש במשחק הפתיחה זה לא נראה טוב.

Yinon Yavor
Editor
2 years ago

חטפו 34 נקודות משחקן אחד.
לוקה חדש?

ebm
ebm
2 years ago

אחרי שני משחקים ושני הפסדים אפשר לומר כבר שלאליפות העולם הנבחרת לא תעפיל. אבל זה לא אומר שאין בה כישרון. בעיקר מרשימים שני הצעירים משנתון 06 בן שרף ועומר מאייר.
מאייר גארד 1-2 אתלטי, יוזם, חזק, שולט טוב בכדור, לא יציב בקבלת החלטות אבל בהתחשב בגיל זה הגיוני. חייב לשפר את הקליעה מבחוץ ולהפוך לאיום אמיתי ואפקיבי מהטווח הזה, ואם יצליח לעשות זאת (בלי להפסיד את יכולת הכניסה) וישפר קצת את ניהול המשחק אז יש פה פוטנציאל משמעותי אפילו לרמת רכז ראשון של מכבי. מצד שני נאור שרון נראה בדיוק אותו דבר באותו גיל ואם אני זוכר נכון גם היה בנבחרת הקדטים כ-underclassman. נקווה שלמאייר יש גם עוד 3-5 ס"מ בגנטיקה ושיגיע לאזור 1.93-95.
בן שרף עושה רושם של כישרון מהדרגות הכי גבוהות. רכז גבוה (אומרים שהוא 1.94. מקווה שיצמח עוד קצת לכיוון 1.98 לפחות, מה שיהפוך אותו לשחקן 1-2-3. פרץ צמיחה מאוחר יגדיל את האפסייד שלו לאזורי לוטרי), עם ראיית משחק פנטסטית, מסירה ויצירתיות. בינתיים הקלע המוביל של הנבחרת עם 15 ו14 בשני המשחקים. קולע טוב מבחוץ ויודע להגיע לטבעת. מהירות וזריזות סבירים אבל חייב לעבוד עם מאמן יכולות פיזיות בטירוף כדי לשפר צעד ראשון, ניתור, כוח פיזי ו- flow בתנועה שלו. אם זה יקרה יש לו פוטנציאל לדברים נפלאים.
אורי כהן נראה עם פוטנציאל, מעין 3-4 שמשחק עם הפנים לסל ויכול להיכנס ולקלוע מבחוץ. אבל עדיין חלש והקליעה לא יציבה (אחוזים לא טובים, כולל מהקו). איליי דולינסקי יכול להתפתח לפאוור-סנטר בליגת העל שיכול לרווח את המשחק. התקרה היא תומר גינת, אבל בשביל להגיע אליה הוא צריך לעבוד ממש קשה. יונתן אבולוף מהפ' י-ם שיחק לא רע במשחק השני. עם הרבה נחישות ועבודה יכול להיות שחקן מהסגנון של ברק פלג או מתן נאור (שזה נהדר!) = שחקן 2-3 קשוח, חכם ומגוון שמחבר את הקבוצה, נלחם, קולע מבחוץ. יש עוד כמה שחקנים שהראו פה ושם ניצוצות, אבל עוד לא מספיק בעקביות כדי להבין את רמת הפוטנציאל.

onetwo3
Editor
2 years ago

85-55 נצחון על צ'כיה במשחק השלישי.
האם הנצחון הזה הוא תוצאה של 'כבר אין על מה לשחק' ואז אין לחץ?
אם כן אז מאכזב